Вторник, 16.04.2024,

















   Главная |Вы вошли как Гость | Группа "Гости" RSS Мой профиль | Выход




Нужны ли дом. задания в 1 классе?
1. Да, это развивает навыки.
2. Нет, это лишняя нагрузка.
3. Да, с мамой легче усвоить
4. Да, но со специалистом.
Всего ответов: 329

Обнимайте малышей
под любым предлогом! 
Ведь от маленьких детей 
еще пахнет Богом. 
Тихо носиком сопит, 
маму обнимая...
вот он рядышком лежит
- мой кусочек рая.
Главная » Статьи » Все статьи

Особливості проведення уроків з першокласниками

Особливості проведення уроків з першокласниками 

 

Державний стандарт початкової загальної освіти, розроблений відповідно до мети початкової школи, визначає зміст початкової загальної освіти, який ґрунтується на принципах науковості та загальнолюдських цінностях, єдності навчання і виховання на засадах демократії, громадянської свідомості, взаємоповаги, гуманізму.
Дитина йде до школи в 1 клас . Її чекає новий вид діяльності – відвідування уроків, багато несподіванок, багато відкриттів, незнайома вчителька. Учитель повинен створити в класі такі умови, щоб 6-річці було цікаво і затишно, щоб її перебування в школі було комфортним, безконфліктним та безпечним.
Щоб адаптація до шкільного навчання прийшла безболісно, зняти напруження першокласникам допоможе правильне складання розкладу учителем. Потрібно чергувати протягом дня уроки мови, математики з уроками фізичної культури, музики та образотворчого мистецтва.
Робити перерви по 15 хвилин після кожного уроку, який триває у першокласників 35 хвилин. Після другого уроку робити велику перерву – 30 хв., або дві по 20 хв. після другого і третього уроку.
Вже на 15-ій хвилині уроку проводити фізкультхвилинку. Вона може бути динамічна, для збереження зору, вправи для пальчиків. Протягом вересня-жовтня уроки фізичної культури, ознайомлення дітей з навколишнім світом бажано проводити на свіжому повітрі, де діти будуть пізнавати навколишній світ, накопичувати життєвий досвід.

В період адаптації першокласників особливу роль відіграють уроки образотворчого мистецтва. На першому ж уроці я пропоную дітям виконати малюнок за особистим бажанням, а на звороті – обвести свою руку. Можливо, цей малюнок буде невдалий, але в ньому можна побачити стан душі дитини. Ці малюнки я зберігаю, а на випускному вручаю їх дітям.
Щоб краще пізнати першокласників, на перших батьківських зборах даю батькам анкету:
• Який фізичний стан вашої дитини?
• Що вона полюбляє робити?
• Що не любить робити?
• Чи допомагає вона по господарству?
• Чи є у вас вдома тварини?
• Як вона до них ставиться?
• Чи з задоволенням дитина йшла до школи?
Це потрібно мені, щоб знати, де посадити дитину за парту. Які вимоги ставити до неї на уроці фізкультури та інше. Навчання першокласника пов’язане не лише з успіхом, а частіше з невдачами. Оцінка його діяльності учителям викликає цілу гаму різних переживань. Тому учитель повинен створити на уроці такі умови, щоб незадоволеність першокласника спонукала на кращу навчальну діяльність. Щоб дитина долала свої невдачі, боязливість, учитель повинен тактовно направляти першокласника на досягнення успіху . Ніколи не порівнюйте успіхи дитини з іншою, не робіть акцент на невдачах. Для подолання труднощів можна використати такі висловлювання:
― Нічого страшного, давай попробуємо ще раз і у тебе неодмінно вийде.
― Ця буква вийшла гарна, давай ще таку напишемо.
― Я вірю, що завтра ти всі букви напишеш правильно…
Похвала, заохочення допомагають зняти негативний стан невпевненості в собі, дитина починає добиватись реальних результатів в роботі, формується правильна самооцінка можливостей.
Під час уроків потрібно забезпечувати різноманітну активну практичну діяльність кожного учня. Домінуючою має бути ігрова діяльність. Гра для дітей є настільки природною, що вони здатні гратися й гратися. Захопившись грою, дитина не помічає, що вчиться.
Вона орієнтується у незвичайних ситуаціях, запам’ятовує нове, досягає успіхів. У колективній грі виявляються особливі якості кожного, формуються стосунки з однолітками.
Цінність гри полягає в тому, що вона викликає радісні переживання, задоволення, веселий настрій, позитивні емоції, що є запорукою доброго здоров’я. З першокласниками слід проводити рухливі ігри, дидактичні, ігри-подорожі, коли для досягнення певної мети дітям треба подолати ряд перешкод – виконати завдання.
А ще краще, коли ця гра – казка. Я в своїй роботі використовую ляльковий театр, драматизацію.
Тоді увага на уроці стовідсоткова. Всі діти слухають завдання героя, який прийшов до нас на урок і намагаються його виконати. Це відбувається несподівано. Готується до цього один або декілька учнів, які будуть грати на сцені роль певного героя. Це можуть бути епізодичні виступи з лялькою, які можна використати на будь-якому уроці.
Можна використати ляльковий театр і під час актуалізації навчального процесу і для створення проблемної ситуації. Герой не знає, де ставити коми при однорідних членах речення, і діти ще з цим не знайомі. Включаємось в роботу, щоб навчити героя – і самі опановуємо новий матеріал.
Може бути весь урок-казка. За основу беру народні і авторські казки: «Рукавичка», «Ріпка», «Попелюшка» , «Івасик-Телесик». Щоб звільнити Телесика, діти весь урок виконують завдання, які лялька Оленка-Зміючка дає дітям.
Такі уроки мають високий виховний характер. Діти навчаються співпереживати, допомагати, рятувати. А в результаті успіх – добро перемагає зло.
А ще на уроці я використовую гумор, де висміюються недоліки в поведінці людини. Вже при вивченні букви «Г» можна запропонувати таке:
Мама каже:
― Синку, принеси з балкону дві груші, будемо пиріг пекти.
Приносить син одну грушу. Мати:
― А де ж друга?
― Оце ж друга, а першу я з’їв.
Діти після цього висловлюють свої думки щодо наслідків вчинка сина. Потім виділяємо звук «г», знайомимось з буквою, читаємо склади.
Або таке:
― Синку, піди в магазин і купи яблук, до нас гості прийдуть .
Приносить син яблука, мати питає:
― Ну як смачні яблука?
― Дуже смачні, я кожне надкусив, попробував.
Аналізуємо вчинок і вивчаємо букву „ я ”.
Емоції і враження на уроці – запорука успішного навчання.
В процесі подібних завдань діти пізнають соціум, здійснюється громадянська компетентність.
Кожна людина має свій талант. Але, якщо цією справою не займатись, то ти можеш і не знати, що у тебе є ці здібності. Тому я намагаюсь залучати вже з першого класу дітей до римування, малювання, співу. При кожній можливості пов’язую навчальний процес з піснею. Поспівуємо розчитки, співаємо під час фізкультхвилинок, прослуховуємо пісні і музику в грамзаписах.
Під час інтегрованих уроків слухаємо виступи «Знатоків», які приносять цікавий матеріал, «Соловейки» проспівують пісню, пов’язану з темою, «Акварельки» продемонструють свій малюнок. Кожна дитина отримує задоволення від успіху. Можливо в навчанні у неї не все вдається, а тут вона розкривається з іншої сторони, відбувається здатність до самовираження.
Батькам дітей, у яких я відкриваю талант, пропоную записати дітей у школу Мистецтв, де вони будуть займатись вокалом, образотворчим мистецтвом або танцями.
Гуманний, особистісно-зорієнтований компетентний підхід до здійснення навчально-виховної роботи в 1 класі і пропонує нам Державний стандарт початкової освіти.

Категория: Все статьи | Добавил: natala (19.11.2012)
Просмотров: 1103 | Теги: проведення, особливості, уроків, з першокласниками | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]










КТО ЗДЕСЬ?
Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0


КТО К НАМ ЗАГЛЯДЫВАЛ?




Буду благодарна, если Вы установите мою кнопочку на своём сайте

  
Copyright MyCorp © 2024